divendres, 21 d’abril del 2017

Què és l’ACTIC?
La sigla ACTIC correspon a la denominació “Acreditació de competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació”.
Si anem directament al web de la Generalitat ens informa que L’ACTIC és la certificació acreditativa de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència. L’ACTIC permet a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències en TIC mitjançant una prova per ordinador. La prova és telemàtica, tot i que s’ha de fer en un centre col·laborador autoritzat per la Generalitat, el qual garanteix que es fa en les condicions adequades. Hi ha més de 300 centres distribuïts per tot Catalunya, amb molta diversitat d’horaris d'avaluació. La sol·licitud i l’obtenció del certificat també són telemàtics. No cal esperar cap convocatòria per presentar la sol·licitud.

Les persones que superen satisfactòriament la prova obtenen un certificat (bàsic, mitjà o avançat) que emet la Generalitat, i que els possibilita acreditar un determinat nivell (1, 2 o 3, respectivament) de competències en TIC davant de qualsevol empresa o administració. Aquests certificats són doncs, una eina que pot facilitar l'obtenció d'una feina, la promoció professional, l'accés a eines d’aprenentatge virtual o l'obtenció d'una certificació professional.

L’ACTIC es va obrir a la ciutadania (nivells 1 i 2) el novembre de 2009 i es va acabar de desplegar (nivell 3) a finals de 2011.

Per què no es pot fer servir a l’Ajuntament?
Aquesta és la pregunta que nosaltres sempre fem a RRHH de l’Ajuntament. És una de les al·legacions que hem fet a les bases del concurs-oposició d’auxiliars administratius.
No entenem per què no es fa servir aquest sistema d’acreditació que:
  • Simplificaríem processos
  • Els participants a les convocatòries que tinguessin aquesta acreditació estarien exempts de realitzar la prova d’informàtica
  • Els processos serien més àgils (valor important tal com està en l’actualitat el departament de RRHH)
Si tot són millores que facilita la feina a tothom, no entenem perquè encara des de RRHH de l’Ajuntament són tant reticents a aquest canvi i, no volen aplicar una normativa de l’any 2009 (vuit anys ja), normativa a més que ja s’aplica en altres administracions i en altres ajuntaments (també del voltant de Sabadell).Costa d’entendre i de moment només ens diuen, cada vegada, que ho estan estudiant.

Butlletí INFORMA. CCOO
Nº 24 | divendres, 21 d'abril de 2017

NOTÍCIES MÉS VISITADES